|
 |
|
Bibliografia
- Ribeiro, Nuno Magalhães, "Multimédia e Tecnologias Interactivas", FCA - Editora de Informática, Junho de 2004.
- Machado, J. (2001) - E-Learning em Portugal. Lisboa: FCA - Editora de Informática, 2001.
- Belanger, F. Jordan D. J. (2000) – Evaluation and Implementation of Distance Learning: Technologies, Tools and Techniques. USA: Idea Group Publishing, 2000.
- Santos, A. (2000) – Ensino à Distância & Tecnologias de Informação e-learning. Lisboa: FCA – Editora de Informática.
- Proteste (2000). Manual de Sobrevivência na Internet. EDIDECO.
- Lemos, Manuel (1998). Estar na Internet. McGraw-Hill.
- Philips, Rob (1997). Interactive Multimedia – a pratical guide for educational application. London, Kogan Page.
- Duffy, T., Jonassen, D. (Eds.) (1992). Constructivism and the Technology of Instruction: A Conversation, ISBN: 0805812725, Lawrence Erlbaum Assoc.
- Jonassen, D., Peck, K., Wilson, B., Pfeiffer, W. (1998). Learning with Technology: A Constructivist Perspective, ISBN: 013271891X, Prentice Hall.
- Costa, Fernando (1997). Medios e Recursos Didácticos para la Formation. Conception de projectos multimédia. Sevilha, Faculdade de Ciências de Education.Barfield.
- Inuse (1996) Design guide for multimedia, telematics applications IE Project INUSE (European Usability Support Centers).
- Smith, Carmel & Mayes, Terry (1996) Telematics Applications for Education and Training. Usability Guide, Edinburgh, Cambridge Lerning Systems.
- Riley, Fred (1995) Understanding IT: Developing multimedia courseware, University of hull, UK.
- Lee, W. & Owens, D. (2000). Multimedia- Based Instructional Design: Computer- Based Training, Web-Based Training, and Distance Learning, ISBN: 0787951595, Jossey-Bass/Pfeiffer.
- Koper, Rob (1995) “PROFIL: a method fir the development of multimedia courseware”, British Journal of Educational Technology, vol 26, nº2 84-108.
- Barfield, Lon (1993). The user interface, concepts and design, Amsterdam, Adisson Wesley.
- Morrison, G., Ross, S. & Kemp, J. (2000). Designing Effective Instruction, 3rd Edition, ISBN: 0471387959, John Wiley & Sons.
- Nunes, Maria Clara (1992). O Multimedia e o Formador. Colecção Formar Pedagogicamente, IEFP.
- Pinto, Jorge (1992). Psicologia da Aprendizagem. Colecção Aprender, IEFP.
- Blandin, Bernard (1990) Formateurs et formation multimedia. Les métiers, les functions, l’ingenierie. Paris, Les Editions D’Organisation.
- Mucchielli, Roger (1981). A Formação de Adultos. Livraria Martins Fontes, Brasil.
- Reigeluth, C. (1999). Instructional-Design Theories and Models: A New Paradigm of Instructional Theory, Lawrence Erlbaum Assoc.
- Tavares, j. & alarcão, I. (1990). Psicologia do Desenvolvimento e da Aprendizagem. Coimbra, Livraria Almedina.
- Ribeiro, Carlos Portugal, Dias, José Alberto Pires, Relvas, Luís. A Televisão e o Vídeo na Formação. IEFP.
- Piskurich, G. (2000). Rapid Instructional Design: Learning ID Fast and Right, ISBN: 078794721, Jossey-Bass/Pfeiffer.
- Instituto para a Inovação na Formação; “Catálogo de recursos técnicopedagógicos 2003: formação a distância e e-learning”; Lisboa: Inofor, 2003.
- Rosenberg, J. Marc.; “E-Learning: Strategies for delivering knowledge in the digital age”; McGraw-Hill, New York, 2001.
- White, Ken W.; y Bob, H. Weight.; “The online teaching guide: A handbook of Attitudes, Strategies, and Techniques for the Virtual Classroom”; Needham Heights, MA, Allyn and Bacon, 2000.
- Lagarto, José Reis; “Ensino a distância e formação contínua”; Lisboa; Inofor; 2002.
- Figueira, Mário; “O valor do e-learning”; Editora Sociedade Portuguesa de Inovação; Porto SPI; 2003.
- Francisco, Clark, Aldrich San; “Simulations and the future of learning”; Pfeiffer; 2004.
|
|
 |
|
|
|